loading...

Tuesday, December 31, 2013

Tiga tersepit dalam kemalangan



1 Januari 2014
PADANG SERAI - Dua wanita berusia 30-an nyaris maut apabila Proton Iswara yang dipandu mereka bertembung dengan sebuah Proton Saga yang dipandu seorang lelaki berusia 40-an di kawasan perindustrian Jalan Sungai Karangan ke Padang Serai kira-kira jam 6 petang kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, Proton Saga tersebut datang dari arah Sungai Karangan ke Padang Serai manakala mangsa yang menaiki Proton Iswara datang dari arah bertentangan.

Menurutnya, kenderaan mangsa bertembung dan mengakibatkan kedua-dua kereta mengalami kerosakan teruk manakala kesemua mangsa tersepit dalam kenderaan masing-masing.

“Lelaki yang memandu Proton Saga berjaya dikeluarkan orang ramai yang berada di tempat kejadian sebelum dihantar ke Hospital Kulim manakala dua wanita yang berada dalam kereta Proton Iswara tersepit di tempat duduk hadapan.

"Memandangkan mangsa cedera di bahagian kaki, polis terpaksa menghubungi Jabatan Bomba dan Penyelamat untuk membantu mengeluarkan mangsa tersepit. Mangsa berjaya dikeluarkan dalam masa singkat dan dibawa ke Hospital Kulim,” katanya.

Beliau berkata, sehingga kini, tidak ada sebarang laporan polis dibuat oleh mana-mana mangsa terlibat dan meminta mereka datang ke pejabat Trafik untuk membuat laporan sebaik keluar dari hospital.

Katanya, sepanjang 2013 jumlah kemalangan jalan raya dilaporkan berkurangan setelah pelbagai program lalu lintas dijalankan kepada orang ramai.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/tiga-tersepit-dalam-kemalangan-1.236143

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my