loading...

Tuesday, December 31, 2013

Dua maut digilis treler


1 Januari 2014
KUALA KRAI – Dua warga Myanmar maut apabila motosikal yang mereka naiki terlibat dalam kemalangan yang turut membabitkan sebuah kereta dan treler di Kilometer 81, Jalan Kota Bharu-Gua Musang, di sini.

Penunggang motosikal terbabit, Mr Johar Hussien bersama rakannya, Noor Saddiq Mohd Islam yang membonceng motosikal sama maut di tempat kejadian.

Dalam kejadian pada kira-kira jam 4 petang itu, kedua-dua mangsa dikatakan dalam perjalanan dari arah Kota Bharu menghala ke Gua Musang dengan menaiki sebuah motosikal jenis Honda EX-5.

Ketua Polis Daerah Kuala Krai, Superintendan Ab Rahim Che Ghani berkata, siasatan awal mendapati, semasa tiba di tempat kejadian motosikal yang dinaiki kedua-dua mangsa dipercayai telah melanggar bahagian belakang sebuah kereta jenis Proton Iswara.

Menurut beliau, selepas melanggar kereta berkenaan, motosikal terbabit telah masuk ke laluan bertentangan dan melanggar sebuah treler.

"Berikutan kejadian, kedua-dua mangsa, iaitu penunggang dan pembonceng motosikal terbabit maut di tempat kejadian, manakala pemandu treler serta kereta tidak mengalami sebarang kecederaan.

"Kes ini disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 dan siasatan lanjut berhubung kejadian tersebut masih diteruskan," katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/dua-maut-langgar-kereta-treler-1.236019



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my