loading...

Tuesday, December 31, 2013

Ibu mengandung nyaris maut


1 Januari 2014
REMBAU - Seorang ibu mengandung berusia 20-an terselamat apabila kereta yang dipandunya terbabit dalam kemalangan di kilometer 26, Jalan Seremban-Tampin, dekat sini, malam kelmarin.


Saksi kejadian, Noor Shahrom Ishak, 44, berkata, dalam kejadian kira-kira 10.30 malam itu berlaku dalam sekelip mata apabila kereta jenis Produa Viva ingin keluar dari persimpangan lampu isyarat menuju ke arah Pekan Rembau dirempuh oleh sebuah kereta jenis Proton Saga.

“Saya memberhentikan kenderaan untuk bantuan wanita berkenaan lebih-lebih lagi saya lihat dia sarat mengandung.

“Mujur tiada kecederaan serius dan kedua-dua kereta dibawa ke bahu jalan bagi mengelakkan lalu lintas terhalang,” katanya.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan awal, kereta jenis Proton Saga berkenaan dari arah Seremban sampai di lokasi kejadian dan lampu isyarat berwarna hijau.

“Pemandu kereta proton saga iaitu perempuan berusia 29 tahun, ingin pulang ke Pondoi, Tampin, meneruskan perjalanan sebaik mendapati lampu isyarat hijau.  Bagaimanapun, kereta jenis Produa Viva keluar secara tiba-tiba menghala ke simpang kanan dan berlaku perlanggaran," katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/kereta-kena-rempuh-ibu-mengandung-terselamat-1.236028



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my