loading...

Friday, January 3, 2014

Kereta rempuh pejabat JKM




3 Januari 2014

LEDANG - Suasana tenang pejabat Kebajikan Masyarakat Daerah Ledang di Jalan Ab Ghani, di sini, bertukar kecoh apabila sebuah kereta dipandu seorang wanita tiba-tiba terbabas dan merempuh pintu hadapan bangunan berkenaan, kelmarin.

Kejadian kira-kira jam 10 pagi itu mengejutkan 12 kakitangan dan tiga pelanggan yang sedang berurusan di jabatan terbabit, sebelum lari menyelamatkan diri.

Susulan pelanggaran itu, pintu kaca bahagian kanan pejabat yang menempatkan ruang rehat dan makan pecah, manakala hadapan kereta terbabit memasuki ruang premis berkenaan.

Pegawai Kebajikan Masyarakat Ledang, Ab Gani Ab Bakar berkata, beliau terdengar bunyi dentuman kuat semasa berada di tingkat atas pejabat seterusnya segera turun ke tingkat bawah untuk mengetahui perkara sebenar.

“Pada mulanya, saya sangka bunyi tembakan, tetapi terkejut lihat kaca berselerakan dan sebuah kereta Produa Myvi rempuh pintu pejabat.

“Mujur semasa kejadian tiada kakitangan yang berada dalam bilik itu kerana mereka bersarapan lebih awal berbanding kebiasaannya iaitu sekitar jam 10 pagi,” katanya.

Ab Ghani berkata, kereta terbabit dipandu seorang wanita berusia lingkungan 20an secara sendirian.

Katanya, wanita terbabit yang tidak mengalami sebarang kecederaan pada mulanya meletakkan kereta di hadapan pejabat sebelum pergi ke sebuah kedai berhampiran.

“Selepas menghidupkan enjin kereta, wanita itu tertekan pedal minyak kenderaan transisi automatik berkenaan sebelum ia bergerak laju lalu merempuh pintu premis tersebut.

“Kita terpaksa menenangkan mangsa yang kelihatan terkejut dan ketakutan selepas insiden itu,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/johor/kereta-rempuh-pejabat-jkm-1.236666



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my