loading...

Wednesday, January 2, 2013

Sarjan IPD Alor Setar maut


Inalillahi wainailaihi rojiun

2 Januari 2013
ALOR SETAR - Seorang Penyelia Kereta Peronda Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Alor Setar maut selepas cedera parah akibat kemalangan dengan sebuah kereta jenis Honda Civic berdekatan lampu isyarat, Kuil Hindu, di Lebuhraya Darul Aman, di sini Ahad lalu.

Timbalan Ketua Polis Kedah, Datuk Abdul Ghafar Rajab berkata, pada kejadian 5.25 pagi itu, Sarjan Omar Din, 54, bersama seorang anggota polis dalam perjalanan membawa dua suspek kes pecah rumah di Taman Wira.

“Setibanya di jalan berhampiran kawasan Klinik Kesihatan Alor Setar, kereta polis itu bertembung dengan kenderaan dari arah bertentangan yang dipandu seorang wanita dipercayai ingin membelok ke Jalan Stadium secara tiba-tiba,” katanya selepas melawat keluarga mangsa di bilik mayat, Hospital Sultanah Bahiyah, di sini.

Mangsa cedera parah di bahagian kaki dan tangan, manakala pemandu kereta peronda mengalami kecederaan ringan.

Katanya, wanita yang melanggar kereta rondaan polis turut mengalami kecederaan ringan dan akan dipanggil bagi membantu siasatan.

Menurutnya, mangsa dilaporkan meninggal dunia pada jam 8.45 pagi, semalam.

Sementara itu, isteri mangsa, Sabrina Mohd Isa, 51, berkata, mangsa sangat peramah dan rapat dengan kesemua lima orang anaknya, malah tidak pernah memarahi sesiapapun termasuk dirinya yang dikahwini sejak 30 tahun lalu.

Sabrina berkata, dia tidak pernah menyangka pesanan arwah sejak kebelakangan ini merupakan tanda-tanda bahawa dia akan pergi meninggalkannya.

“Arwah berpesan agar belajar hidup sendiri dan teruskan untuk membina rumah.

"Arwah juga memberi nombor pin banknya untuk memudahkan mengambil duit,” katanya.

Sabrina berkata, hasrat membina rumah merupakan hajat arwah sejak dahulu lagi, jadi dirinya akan cuba memenuhi dan menunaikan permintaan terakhirnya itu.

Mangsa akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam, Bedong, selepas Asar, hari ini (semalam).

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/tragedi-5-25-pagi-1.117325



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my