loading...

Thursday, January 3, 2013

Pemungut besi buruk maut



4 Januari 2013
SUNGAI PETANI – Seorang pencari barangan lusuh dan besi buruk maut dalam kemalangan dalam kejadian di Jalan Tikam Batu-Sungai Petani berdekatan Giant Hypermarket kira-kira 7.25 malam kelmarin.

Mangsa, Patchamuthoo Thannimalai, 44, yang menunggang motosikal bertembung dengan sebuah kereta Satria Neo yang dipandu Mat Isa Abd Rahman, 57.

Mat Isa berkata, dia sedang dalam perjalanan pulang dari Kepala Batas, Pulau Pinang ke rumah di Taman Delima, Sungai Petani, secara tiba-tiba ternampak cahaya terang di hadapan semasa melalui jalan berkenaan.

“Kejadian berlaku ketika azan sedang berkumandang di radio kereta dan saya bergegas mahu pulang ke rumah kerana ingin menunaikan solat Maghrib.

“Bagaimanapun, dalam sekelip mata muncul cahaya lampu motosikal mangsa dari arah hadapan, saya tidak dapat berbuat apa-apa kerana mangsa terlalu hampir,” katanya kepada Sinar Harian.

Akibat itu, kereta Satria Neo yang dipandu Mat Isa bertembung dengan motosikal Patchamuthoo.

“Saya terkilan kerana dia masuk ke laluan saya. Kenapa dia perlu melalui jalan ini sedangkan ia adalah laluan sehala,” katanya.

Menurutnya, mujur sebuah kenderaan yang mengekori di belakang sempat mengelak dari terus berlanggar.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, mangsa keluar dari satu simpang terus memasuki jalan berkenaan mahu melintas walaupun tiada lintasan disediakan.

Tinjauan mendapati, komponen besi, kain lusuh dan beberapa barangan milik mangsa yang diletakkan dalam raga motosikalnya bertaburan di atas jalan raya.

Patchamuthoo maut di lokasi kejadian, manakala Mat Isa hanya mengalami cedera ringan.

Mayat mangsa dibawa ke Unit Forensik Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani untuk dibedah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/pemungut-besi-maut-bertembung-1.117909


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my