loading...

Thursday, January 3, 2013

Pemandu Lori maut dilanggar lari

 Inalillahi wainailaihi rojiun

3 Januari 2013
SUNGAI BESAR - Tindakan seorang lelaki berhenti tepi jalan untuk membetulkan papan pengadang belakang lori yang dipandunya membawa padah apabila dia maut dalam kejadian langgar lari, kira-kira jam 6.45 petang, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Mohamad berkata, mangsa, Mohd Kamarizam Kari,39, memberhentikan kenderaan di kiri jalan di Kilometer 70 Jalan Teluk Intan - Klang apabila papan pengadang belakang lori dipandunya terbuka.

"Mangsa yang dalam perjalanan pulang ke tempat kerja di Sekinchan selepas menghantar muatan kayu ke Sungai Besar, turun dari kenderaannya untuk membetulkan papan pengadang berkenaan namun dirempuh sebuah lori lain dari belakang, arah sama.

"Lori berkenaan dipercayai dipandu laju oleh suspek sebelum hilang kawalan dan merempuh mangsa," katanya.

Menurutnya, disebabkan rempuhan tersebut, mangsa parah pada kepala dan dada selain cedera di tangan serta kaki.

“Rempuhan kuat itu menyebabkan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian.

"Mayatnya di hantar ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah (HTAJ) Sabak Bernam untuk bedah siasat," katanya.

Dalam pada itu, Noor Mushar berkata, ada menerima laporan daripada keluarga mangsa berhubung kejadian berkenaan untuk membantu siasatan.

"Bagaimanapun, sehingga kini tiada laporan dibuat pemandu lori yang dipercayai merempuh mangsa dan menyebabkan siasatan lanjut sukar dijalankan.

"Saksi kejadian diharap tampil memberikan kerjasama bagi mengesan individu terbabit dan kes diklasifikasikan sebagai langgar lari," katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/mangsa-langgar-lari-maut-1.117690


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my