loading...

Saturday, January 5, 2013

Penuntut UMP maut bertembung treler



6 Januari 2013
MUADZAM SHAH - Seorang penuntut Universiti Malaysia Pahang (UMP) terbunuh selepas kenderaan yang  dipandunya merempuh sebuah treler di Kilometer 149.5 Jalan Kuantan-Segamat, berdekatan Felda Selancar, di sini, tengah hari semalam.

Dalam kejadian jam 11.45 tengah hari itu, mangsa Tee Chen Siang, 23, meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian kepala.

Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Superintendan Johari Jahaya berkata, mangsa yang memandu Honda Civic dipercayai terbabas lalu masuk ke laluan bertentangan sebelum merempuh treler tersebut.

“Ketika kejadian, mangsa dalam perjalanan pulang dari Kuantan menuju ke rumahnya di Tangkak Ledang, Johor.

“Ketika memandu, mangsa dipercayai gagal mengawal kenderaan menyebabkannya terbabas lalu masuk ke laluan bertentangan,” katanya kepada Sinar Harian.

Johari berkata, kenderaan yang dipandu kemudian merempuh bahagian tepi kanan treler hingga menyebabkan pemandu kereta terbabit tersepit selepas rempuhan kuat itu.

“Mangsa yang tersepit di bahagian depan tempat duduk pemandu akhirnya berjaya dikeluarkan pasukan Bomba dan Penyelamat Muadzam Shah yang tiba di tempat kejadian.

"Mayat dibawa ke Hospital Muadzam Shah untuk bedah siasat," katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/penuntut-ump-maut-1.118472


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my