loading...

Saturday, January 5, 2013

Nyaris maut kereta terbalik


6 Januari 2013
KLANG – Tindakan pantas orang awam yang memberi isyarat kemalangan kepada pemandu kenderaan lain yang melalui lorong laju sebaik menyedari sebuah kenderaan terbalik di Persiaran Raja Muda Musa menyelamatkan nyawa seorang pemandu dan penumpang semalam.

Sebaik sahaja kejadian itu berlaku, kedua-dua mangsa dikatakan segera keluar dari kenderaan mereka yang terbalik kerana khuatir dirempuh kenderaan lain yang melalui laluan tersebut.

Dalam kejadian sekitar jam 5 petang itu, kereta jenis Iswara Aeroback dinaiki seorang lelaki dan wanita dipercayai berusia awal 20-an itu dari Pelabuhan Klang menghala Pusat Bandar Klang disyaki hilang kawalan lalu terbabas dan melanggar pengadang jalan sebelum terbalik
sejauh beberapa meter.

Berikutan kejadian itu, anggota Bomba dan Penyelamat Pelabuhan Klang dikejarkan ke lokasi kejadian bagi membantu dan menyelamatkan mangsa.

Kejadian yang nyaris meragut nyawa kedua-dua mangsa tersebut menyebabkan jalan terbabit sesak hampir setengah jam namun trafik kembali lancar tidak lama kemudian.

Orang awam yang berada di lokasi kemalangan bekerjasama dengan anggota bomba bagi mengalihkan kenderaan mangsa ke tepi jalan dalam usaha memudahkan aliran trafik supaya berjalan lancar di laluan tersebut.

Kedua-dua mangsa yang masih terkejut dengan kejadian itu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/kereta-terbalik-2-nyaris-maut-1.118486


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my