loading...

Sunday, September 15, 2013

3 remaja maut rempit



Inalillahi wainailaihi rojiun

15 September 2013
Muadzam Shah: Tindakan tiga remaja berlumba dan menunjukkan kehebatan menunggang motosikal bertukar tragedi apabila dirempuh lori tangki minyak di Kilometer 120.5 Jalan Kuantan-Segamat, di sini, awal pagi semalam.


Dalam kejadian jam 12.30 pagi, Mohamad Mubarak Mohamad Sabri, 18, dan Mohd Ilham Kusyairy Ahmad Roslan, 16, dari FELDA Keratong 9 di sini, serta Mohd Hakim Ghazali, 17, mati di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Rompin Deputi Superintendan Johari Jahaya berkata, ketika kejadian, tiga sahabat itu berlumba dengan menunggang motosikal masing-masing dari arah Kuantan menghala ke Segamat.

Katanya, setibanya di tempat kejadian, sebuah lori tangki minyak tanpa muatan dari arah bertentangan cuba memotong sebuah kereta di depannya tanpa menyedai kehadiran ketiga-tiga mangsa sebelum merempuh mereka.

“Berdasarkan siasatan awal, pemandu lori gagal mengelak mangsa dan terus merempuh mereka sebelum kenderaannya terbabas ke bahagian kanan jalan dan terbalik.


“Akibat rempuhan itu, semua mangsa tercampak kira-kira empat meter dan mati di tempat kejadian akibat cedera parah, termasuk pecah kepala dan putus tangan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Katanya, siasatan juga mendapati ketiga-tiga mangsa berlumba bersama beberapa rakan lain, namun mereka sempat mengelak dirempuh lori.

Johari berkata, mayat mangsa dibawa ke Hospital Muadzam Shah untuk bedah siasat sebelum jenazah diserahkan kepada keluarga masing-masing untuk urusan pengebumian.

Bagaimanapun, polis masih mengesan pemandu lori yang dipercayai melarikan diri sejurus selepas kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Saya meminta saksi kejadian tampil ke balai polis berhampiran untuk memberi keterangan bagi membantu siasatan,” katanya.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Mautketikaberlumba/MA/Article/index_html



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my