loading...

Saturday, September 21, 2013

Pelajar maut rempuh pembahagi jalan



21 September 2013
LUNAS - Hasrat seorang pelajar tingkatan lima yang akan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) hujung tahun ini tidak kesampaian apabila mangsa maut dalam kemalangan kira-kira jam 1.20 pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, mangsa yang menunggang motosikal jenis Kawasaki RR 150 dipercayai menunggang dengan laju dari arah Taman Kuchai menuju ke Taman Lobak.

Menurutnya, tiba di tempat kejadian, motosikal mangsa hilang kawalan dan merempuh pembahagi jalan sebelah kiri sebelum terpelanting ke tengah jalan.

"Akibat rempuh kuat, motosikal mangsa mengalami kerosakan teruk di bahagian hadapan manakala cebisan daging mangsa terlekat pada motosikal dan jalan raya," katanya.

Sementara itu, menurut waris terdekat, mangsa bekerja sampingan dengan syarikat yang mengendalikan barangan peralatan perkahwinan.

Manakala, Ghuzlan menyatakan, dari siasatan dijalankan motosikal yang ditunggang mangsa dimiliki oleh rakannya.

"Mangsa yang mengalami kecederaan parah di bahagian kepala maut di tempat kejadian dan mayatnya di hantar ke Hospital Kulim untuk siasatan lanjut.

"Kes ini akan disiasat mengikut Seksyen 41(1) kerana memandu secara merbahaya,” katanya.

Ghuzlan meminta pengguna jalan raya memandu perlahan di Lebuh Butterworth Kulim Expressway (BKE), Jalan Sungai Seluang, Jalan Mahang Kulim, Jalan Paya Besar, Jalan Sepilai dan beberapa jalan lain.

"Ini adalah kerana struktur permukaan jalan yang tidak rata dan gelap sehingga sering mengakibatkan kemalangan maut terutama pada waktu malam dan hujan," katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/maut-rempuh-pembahagi-jalan-1.204016



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my