loading...

Friday, September 20, 2013

Anggota polis maut nahas


Inalillahi wainailaihi rojiun

20 September 2013
SIMPANG RENGGAM - Seorang polis berpangkat sarjan mejar maut manakala tiga rakannya cedera ringan apabila kereta yang dipandu hilang kawalan di  Kilometer 62.2 Jalan Johor-Ayer Hitam di sini, pagi kelmarin.

Mangsa, Mohd Bohari Wagimin, 53, bersama rakan setugas menaiki kereta jenis Honda Accord dalam perjalanan pulang selepas menziarahi keluarga salah seorang anggota Cawangan Polis Trafik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pontian yang kematian ayah di Kampung Bukit Nyamuk, di sini.

Kejadian kira-kira jam 11.30 pagi itu, menyebabkan kenderaan yang dipandu hilang kawalan sehingga menghentam sebatang pokok di tepi jalan.

Mangsa yang tersepit di tempat duduk pemandu meninggal dunia di lokasi, manakala tiga rakannya cedera ringan dan dirawat di Hospital Kulaijaya.

Ketua Cawangan Trafik dan Ketenteraman Awam, Asistan Suprintendan Azmi Suratman berkata, pihaknya menerima maklumat kejadian kira-kira jam 12.50  tengah hari.
Juliza Mohd Saad
Jelasnya, sepasukan anggota dari Balai Polis Simpang Renggam dikejarkan ke  lokasi kejadian.

“Jenazah mangsa telah dihantar ke Hospital Enche Besar Hajjah Kalsom untuk bedah siasat dan telah dituntut oleh keluarga petang kelmarin, untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam di Pontian.

“Mangsa meninggalkan seorang isteri dan dua anak yang masih bersekolah,” katanya kepada Sinar Harian.

Azmi berkata, siasatan awal mendapati mangsa meninggal dunia akibat kecederaan yang dialami berpunca daripada rempuhan kuat nahas berkenaan.

Jelasnya, menurut saksi kejadian, kenderaan yang dipandu mangsa cuba mengelak lori yang datang dari arah hadapan menyebabkan mangsa hilang kawalan lalu melanggar pokok di sebelah kiri jalan.

“Mangsa mengalami kecederaan teruk di bahagian badan dan kepala menyebabkannya maut di lokasi,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/anggota-polis-maut-kereta-dipandu-hilang-kawalan-1.203766




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my