loading...

Thursday, September 19, 2013

Pelajar Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM) maut



 “Saya terdengar jeritan sayu seorang gadis meminta tolong dari dalam kereta yang hampir terputus dua.

“Pilu hati saya apabila gadis yang tersepit dalam kereta itu semakin lemah sebelum tidak bergerak beberapa saat kemudian,” kata pelanggan sebuah kedai makan dikenali sebagai Rohani, 39, di sini, semalam.
Rohani antara orang terawal tiba di lokasi kemalangan ngeri yang mengorbankan seorang pelajar Kolej Universiti Islam Melaka di Lebuh Alor Gajah-Melaka-Jasin, Balai Panjang, di sini, awal pagi semalam.



Inalillahi wainailaihi rojiun

19 September 2013
BACHANG - Seorang pelajar Kolej Universiti Islam Melaka (KUIM), Kuala Sungai Baru maut apabila kereta dipandu rakan sekolejnya terbabas lalu melanggar sebatang pokok di Lebuh AMJ berhampiran Balai Panjang di sini, pagi semalam.

Mangsa, Teh Arifah Hanani Mohd Nasri, 20, maut apabila tersepit di tempat duduk  penumpang hadapan selepas kereta jenis Perodua Kancil dinaikinya melanggar pokok kira-kira jam 1.30 pagi.

Pasukan bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Kubu yang sampai ke lokasi jam 1.45 pagi selepas menerima panggilan 10 minit sebelumnya mengambil masa 10 hingga 15 minit untuk mengeluarkan kedua-dua remaja terbabit.

Timbalan Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Superitendan Muhammad Koey Abdullah berkata, ketika kejadian, kereta yang dipandu rakan mangsa, Muhammad Zul Akmal Abd Halim, 19, dalam perjalanan dari arah Malim menghala persimpangan lampu isyarat Lee Rubber, Bachang

“Kereta terbabit dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas lalu melanggar sebatang pokok yang terletak di kiri jalan dalam keadaan mengiring.

“Akibat kemalangan ini, kedua-dua remaja terbabit tersepit, namun mangsa yang berasal dari Serendah, Selangor meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya.

Menurutnya, bagaimanapun, Muhammad Zul Akmal yang terselamat kemudian dihantar ke Hospital Melaka untuk rawatan.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sementara itu, bapa, Teh Arifah, Mohd Nasri Hashim, 59, berkata, kali terakhir bertemu anak keempat daripada tujuh beradik itu adalah pada Isnin lalu sebelum balik ke Melaka menaiki bas.

“Kebiasaannya dia akan balik ke rumah dua atau tiga minggu sekali atau jika cuti panjang. Pada cuti hujung minggu lalu, dia ceria seperti selalu, tidak menunjukkan sebarang perubahan.

“Kira-kira jam 3 pagi, saya mendapat panggilan telefon daripada polis mengatakan anak kemalangan. Saya terkejut, namun dapat mengagak sesuatu lebih teruk berlaku,” katanya.

Katanya, Teh Arifah yang menuntut dalam jurusan Diploma Sumber Manusia kini semester tiga sering berulang-alik dari Serendah ke Melaka sejak lebih setahun lalu.

Sumber:
hmetro.com.my/articles/Sayumintatolong//Article
sinarharian.com.my/arkib/pelajar-maut-tersepit-1.203322



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my