loading...

Wednesday, September 11, 2013

Pelajar Sekolah Agama Daeratul Ma'arifil Wataniah Maut

Inalillahi wainailaihi rojiun

11 September 2013
KEPALA BATAS - Seorang calon Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) maut dilanggar kereta selepas motosikal yang dinaiki bersama kembarnya terbabas, berhampiran Sekolah Menengah Kebangsaan Paya Keladi, Pinang Tunggal, di sini hari ini.
 
Kejadian berlaku jam 7.06 pagi ketika pasangan kembar itu Siti Mahirah dan Siti Masirah Mohd Said, 18, dalam perjalanan ke Sekolah Menengah Agama Daeratul Ma'arifil Wataniah yang terletak 10 kilometer dari tempat kemalangan.
 
Siti Mahirah maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala, manakala Siti Masirah yang menunggang motosikal itu mengalami cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar di Hospital Kepala Batas.
 
Menceritakan kejadian kepada Bernama ketika ditemui di hospital itu, Siti Masirah berkata, motosikalnya bergesel dengan sebuah motosikal lain sebelum mereka terbabas dan terjatuh di tengah jalan.
 
"Hujan tengah lebat tapi kami perlu ke sekolah kerana ada peperiksaan. Tiba-tiba sebuah kereta di hadapan kami membelok memasuki simpang tiga itu secara tiba-tiba menyebabkan saya terpaksa mengelak ke kanan dan bergesel dengan sebuah motosikal lain di lorong sama.
 
"Saya tidak dapat mengawal motosikal, menyebabkan kami terbabas dan terjatuh di tengah jalan. Saya terjatuh di sebelah kiri, Siti Mahirah di sebelah kanan. Ketika itu datang sebuah kereta dari arah bertentangan dan melanggarnya," kata gadis itu.
 
Katanya, dia yang bangun dan mencari kembarnya mendapati Siti Mahirah terperosok di bawah kereta itu.
 
Sementara itu suasana di pekarangan rumah mayat Hospital Kepala Batas diselubungi rasa sayu dan ibu mereka Asiah Saidin, 43, jatuh pengsan beberapa kali kerana terlalu sedih dengan kejadian.
 
Dalam pada itu Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara ACP Abdul Rahman Ibrahim yang  dihubungi mengesahkan kejadian. - Bernama

Sumber:
sinarharian.com.my/semasa/calon-stam-maut-nahas-ketika-ke-sekolah-1.200663



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my