loading...

Sunday, September 8, 2013

2 Sahabat Maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

8 September 2013
JENGKA - Hasrat dua wanita untuk pulang ke Seremban, Negeri Sembilan tidak kesampaian apabila keduaduanya maut dalam satu kemalangan melibatkan sebuah MyVi dan sebuah pacuan empat roda Hilux di KM29 jalan Bandar Tun Abdul Razak Jengka menuju ke Maran.

Mangsa yang juga pemandu, Norbaizura Abdullah, 28, dan Quratu’aini Zaid Sofian, 21, meninggal dunia di tempat kejadian manakala seorang lagi penumpang, Alif Amri Amran, 20, cedera parah dan dihantar ke Hospital Bandar Jengka.

Difahamkan dalam kejadian pada jam 5.30 petang kelmarin itu, Norbaizura dan Quratun’aini dalam perjalanan dari Maran ke rumah Alif Amri di Felda Jengka 3.

Ketua Ibu Pejabat Polis Daerah Maran, Pemangku Superitendan Sulaiman A Hamid berkata, dipercayai Myvi yang dipandu Norbaizura memasuki lorong kanan jalan sebelum melanggar Hilux dari arah bertentangan.

“Kedua-dua kenderaan dipercayai cuba mengelak antara satu sama lain, namun bagaimanapun kedua-duanya bertembung di bahu jalan antara Felda Jengka 6 menuju Felda Jengka 3,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, berdasarkan maklumat diperoleh, Norbaizura dan Quratu’aini dikatakan mahu pulang ke Seremban, Negeri Sembilan sebaik selesai melakukan urusan perniagaan di sini.

Ketua Operasi Bomba, Balai Bomba Jengka, Shamsuddin Teh berkata, sebuah jentera bomba dan lima anggota dikerahkan ke tempat kejadian.

“Pemandu MyVi tersepit dan mengambil masa selama 10 minit untuk dikeluarkan. Seorang lagi mangsa yang meninggal bagaimanapun telah dikeluarkan oleh orang ramai.

"Pemandu Hilux hanya mengalami cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar,” katanyas masih meneruskan siasatan berhubung kejadian itu mengikut Seksyen 41(1), Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/dua-sahabat-maut-nahas-1.199791



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my