loading...

Sunday, September 8, 2013

3 maut 3 parah


8 September 2013
ROMPIN: Tiga terbunuh manakala tiga lagi parah selepas kenderaan dinaiki mereka bertembung antara satu sama lain, di Kilometer 15.8 Jalan Kuantan-Johor Bahru, dekat sini, pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.45 pagi itu, mangsa yang maut adalah dua beradik perempuan iaitu pemandu kereta Toyota Vios Chan Wee Lim, 49, dari Rompin dan penumpang belakang, Chan Gee Chin , 52, serta pemandu kereta Proton Persona Mohd Nazri Mohamad Dom, 38.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, mangsa yang parah iaitu dua penumpang belakang Toyota Vios, lelaki masing-masing berusia 50 tahun serta anak saudara kepada pemandu Proton Persona terbabit yang berusia 21 tahun.

Menurutnya, siasatan awal mendapati, kereta Proton Persona berkenaan dikatakan dalam perjalanan menghala ke Kuantan dari Rompin sebelum dipercayai terbabas masuk ke laluan bertentangan.





Katanya, pada masa sama, Toyota Vios berkenaan yang datang dari arah bertentangan dipercayai tidak sempat mengelak sebelum berlaku pertembungan dengan kereta Proton Pesona itu.


"Akibat pertembungan itu, kereta Proton Pesona dinaiki mangsa terbakar, namun mangsa terbabit sempat diselamatkan sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Rompin.

"Tiga mangsa mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan sebelum mayat dihantar ke Hospital Muadzam Shah (HMS) untuk bedah siasat dijalankan," katanya.





Menurutnya, mangsa yang parah dikejarkan ke HMS untuk mendapatkan rawatan sebelum dipindahkan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan, untuk rawatan susulan, petang semalam.

Katanya, polis masih belum mengambil keterangan berhubung kejadian itu daripada mangsa yang selamat

Mohamed Fauzi berkata, polis masih meneruskan siasatan berhubung kejadian itu mengikut Seksyen 41(1), Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
hmetro.com.my/articles/Tigamati_tigaparah/MA/Article
ntv7.com.my
sinarharian.com.my/semasa/tiga-maut-tiga-parah-dua-kereta-bertembung-1.199935



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my