loading...

Wednesday, September 11, 2013

Maut Rempuh Treler Rosak



Inalillahi wainailaihi rojiun

11 September 2013
SLIM RIVER - Hasrat seorang pemandu lori menghantar bekalan makanan ke lokasi diminta majikan berakhir tragedi apabila dia maut dalam nahas di Kilometer 386 Lebuhraya Utara Selatan (arah utara), awal pagi semalam.


Ketua Polis Daerah Tanjung Malim, Superintendan Othman Nayan berkata, dalam kejadian kira-kira jam 5.27 pagi itu, lori yang dipandu Shamsuri Mersuki, 37, yang berasal dari Shah Alam merempuh belakang sebuah treler rosak di lorong kiri lebuh raya.

Menurutnya, sebuah treler dipandu seorang lelaki bersama seorang pengawal keselamatan membawa muatan barang kesihatan dari arah sama dalam perjalanan dari Shah Alam ke Ipoh mengalami kerosakan enjin dan semua lampu tidak berfungsi kira-kira jam 5.22 pagi.

Katanya, pemandu terbabit kemudiannya dikatakan memegang tanda amaran pada jarak kira-kira 200 meter daripada treler sebagai langkah berhati-hati kepada pengguna lebuh raya lain.

“Namun begitu, lima minit kemudian, sebuah lori tiga tan dipandu mangsa dari arah sama melanggar belakang treler tersebut.

"Mangsa yang parah kepala dan seluruh badan meninggal dunia di tempat kejadian berikutan rempuhan itu," katanya.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Slim River untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya bagi urusan pengebumian.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Slim River, Md Zin Mohd Saaidin berkata, panggilan kecemasan berhubung kejadian terbabit diterima kira-kira jam 5.52 pagi dan pasukannya tiba di lokasi sembilan minit kemudian.

"Mangsa yang tersebut dikeluarkan dengan kekuatan seorang pegawai bersama 12 anggota dengan dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Slim serta Tanjung Malim.

“Mangsa tersepit pada tempat duduknya dan kami terpaksa menggunakan kenderaan tunda sebelum berjaya mengeluarkan mangsa kira-kira jam 7.19 pagi,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/maut-rempuh-treler-rosak-1.200862




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my