loading...

Monday, September 9, 2013

Dua warga UAE maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

9 September 2013
Tapah: Dua beranak pelancong dari Emiriah Arab Bersatu (UAE) maut apabila kereta Perodua Alza dinaiki mereka terbabas dan merempuh pembahagi jalan di Kilometer 335.9, Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS), di sini, petang semalam.


Dalam kejadian jam 1.30 tengah hari itu, kenderaan dipandu seorang warga Yaman bersama enam penumpang warga UAE dari arah Kuala Lumpur ke Pulau Pinang.


Kenderaan itu dipercayai hilang kawalan lalu melanggar pembahagi jalan di kiri jalan menyebabkannya berpusing sebelum merempuh pula pembahagi di tengah jalan sebelum berhenti di lorong kecemasan.

Kejadian menyebabkan Mira Ali, 13, tercampak keluar kira-kira lima meter dan maut di tempat kejadian manakala ibunya, Hajar Ahmad Al Tanajy, 34, dipercayai mengandung enam bulan maut ketika mendapatkan rawatan di Hospital Tapah.


Saksi kejadian, Nasirah Khausar Abdul Said, 30, berkata, dia yang kebetulan berada di lokasi kejadian turun membantu Hajar Ahmad yang dilihat mengalami kecederaan teruk akibat kejadian itu.


“Saya ketika itu berada lebih kurang empat kenderaan dari lokasi kejadian. Melihat keadaan itu saya segera meletakkan kenderaan di tepi lorong kecemasan dan segera membantu mangsa yang kelihatan meraung kesakitan akibat kecederaan yang dialami.

“Saya nampak mangsa berlumuran darah dan meronta kesakitan selepas tercampak daripada kenderaan yang dinaikinya,” katanya ketika ditemui.

Al-Fatihah

Sumber:

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/DuawargaUAEmautkemalangan/Article/index_html
thestar.com.my/News/Nation/2013/09/08/Dubai-Family-Car-Crash.aspx
peraknews.com/berita-negeri/9658-kemalangan-di-tapah-ragut-2-nyawa-warga-uae



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my