loading...

Friday, August 30, 2013

Tidak sempat membeli barang keperluan rumah



Inalillahi wainailaihi rojiun

30 Ogos 2013
KOTA BHARU - Seorang warga emas tidak sempat membeli barang keperluan rumah, selepas maut dalam nahas jalan raya yang melibatkan motosikal ditunggang mangsa dengan sebuah kenderaan berhampiran Jambatan Bunut Payong, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi itu mangsa Mohd. Rashid Ismail, 73, kejadian selepas mengalami kecederaan parah selepas tercampak dari motosikal sehingga menyebabkan dia mengalami kecederaan parah di beberapa bahagian badan selepas dilanggar sebuah kenderaan jenis Volkswagen Golf.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, siasatan awal mendapati mangsa yang menunggang motosikal dari arah rumahnya di Telipot menghala ke Pasar Borong Wakaf Che Yeh untuk membeli barangan keperluan harian.

“Mangsa dipercayai dilanggar dari belakang oleh sebuah kereta dari jenis Volkswagen Golf dan akibat perlanggaran tersebut menyebabkan mangsa tercampak ke bahu jalan di sebelah kiri dari tempat kemalangan tersebut berlaku.

“Kita masih mengesan pemandu kenderaan itu bagi membantu siasatan,” katanya.

Beliau harap orang ramai yang mempunyai maklumat supaya tampil ke balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.

Sementara itu, anak mangsa Salman Mohd. Rashid, 40, memberitahu kejadian tersebut diketahuinya selepas menerima panggilan dari orang ramai kira-kira jam 9 pagi.

Salman berkata, sejurus menerima panggilan tersebut dia terus bergegas ke tempat kejadian untuk mengetahuinya kejadian dengan lebih lanjut.

“Sebelum keluar dari rumah, ayah ada memberitahu dia hendak ke Pasar Wakaf Che Yeh dan dia selaku ke sana untuk membeli barang. Ayah tidak menunjukkan sebarang perangai pelik dan petanda, namun apa pun kami serahkan kes ini kepada polis,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/warga-emas-maut-dilanggar-1.196822



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my