loading...

Friday, August 30, 2013

Kerabat Diraja Perak maut nahas keretas

Inalillahi wainailaihi rojiun

30 Ogos 2013
Yan: “Jaga anak baik-baik jangan selalu marah mereka.” Itu pesanan terakhir seorang pengamal perubatan Islam, Raja Shoib Moizuki Raja Jaafar, 46, yang juga kerabat Diraja Perak kepada isterinya sebelum maut dalam kemalangan jalan raya di Batu 22, Jalan Guar Chempedak-Yan, di sini, kelmarin.

Kejadian berlaku jam 3 petang menyebabkan Raja Shoib Moizuki mati serta-merta di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala, manakala rakannya Muhammad Shahfarey Abdul Aziz, 27, yang memandu kereta Proton Waja terbabit juga cedera parah kerana pendarahan dalaman.

Difahamkan, kejadian berlaku apabila kereta terbabit dipercayai hilang kawalan dan terbabas lalu merempuh sebatang pokok di bahu jalan arah bertentangan ketika kedua-dua mangsa dalam perjalanan dari Sungai Petani menuju ke Kampung Raga, di sini, atas urusan kerja.

Isteri Raja Shoib, Hafinah Abd Aziz, 34, berkata, sebelum kejadian dia pelik melihat suaminya masuk semula ke dalam rumah untuk melihat dua anak mereka berusia enam dan empat tahun walaupun sudah masuk ke dalam kereta.


Menurutnya, ketika itu sudah mahu keluar rumah mereka yang terletak di Kampung Kuala Janing, Kuala Nerang kira-kira 7 jam pagi kerana mempunyai urusan kerja, tetapi dia hairan dengan sikap arwah.


“Saya amat terkejut selepas mengetahui suami terbabit kemalangan dan tidak menyangka kata-katanya sebelum itu adalah pesanan terakhir,” katanya ketika ditemui di Bilik Mayat Hospital Yan, di sini, malam kelmarin.

Jenazah arwah dibawa pulang ke kampung halaman isterinya dan dikebumikan di tanah perkuburan Islam Masjid Bendang Baru, Kuala Nerang kira-kira jam 11 pagi semalam.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/KerabatDirajaPerakmautnahaskeretas/Article/index_html




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my