loading...

Friday, August 30, 2013

Tiga anggota polis trafik terbunuh



Inalillahi wainailaihi rojiun

30 Ogos 2013
Beluran: Lima termasuk tiga anggota polis trafik terbunuh, manakala empat lagi parah apabila sebuah kereta peronda polis bertembung dengan sebuah pikap dalam kemalangan ngeri di Kilometer 53, Jalan Beluran-Telupid, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian jam 4.40 petang itu, anggota daripada Cawangan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Beluran, Koperal Saudi Meting, Koperal Hedzrin Ginan dan Lans Koperal Khairul Firdaus Abraham meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera di seluruh anggota badan.

Ketua Polis Daerah Beluran Deputi Superintendan V Shivanathan berkata, dua lagi mangsa yang terkorban penumpang pikap, Masiah Jailani, 47, serta adiknya, Layni Jailani, 45.

Menurutnya, mangsa yang parah seorang anggota polis trafik, Konstabel Zaini Mohd Radzuan dan tiga individu termasuk pemandu pikap terbabit yang belum dikenali identiti mereka. Semua mereka menerima rawatan di Hospital Beluran, di sini.

Ketika kejadian empat anggota polis trafik terbabit yang menaiki Proton Waja dalam perjalanan pulang ke IPD Beluran selepas menjalankan tugas di Telupid.



Dalam kejadian kira-kira pukul 4.50 petang itu, anggota polis dari Cawangan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Beluran yang terkorban ialah Koperal Saudi Meting (pemandu), Koperal Hedzrin Ginan dan Lans Koperal Khairul Firdaus Abraham, manakala penumpang pacuan empat roda itu yang turut meninggal ialah Masiah Jailani, 47, dan Layni Jailani, 45.

Kesemua mereka meninggal dunia di tempat kejadian kerana mengalami kecederaan parah di kepala dan beberapa bahagian badan lain, malah kenderaan mereka juga remuk teruk hingga menyebabkan kesemua mangsa tersepit.

Seorang lagi anggota polis yang turut berada dalam kenderaan itu dan mengalami kecederaan parah ialah Konstabel Mohd. Zaini Mohd. Radzuan, manakala pemandu pacuan empat roda itu dan dua lagi penumpangnya yang turut tercedera mendapat rawatan di Hospital Beluran.

Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan V. Shivananthan ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan berkata, siasatan awal mendapati kemalangan berlaku apabila kedua-dua kenderaan bertembung antara satu sama lain.

Al-Fatihah

Sumber:
utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130830/dn_07/Lima-maut-termasuk-tiga-polis-trafik
hmetro.com.my/articles/Tigaanggotatrafikajal//Article




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my