loading...

Wednesday, August 28, 2013

Guru bertembung bas



28 Ogos 2013
LUNAS - Seorang guru wanita nyaris maut apabila kereta jenis Naza Citra yang dipandunya bertembung dengan sebuah bas di Jalan Batu Enam kira-kira jam 12.50 tengah hari semalam.

Ketua Polis Daerah Kulim, Ghuzlan Saleh berkata, dari siasatan dijalankan, mangsa bersama anak lelakinya keluar dari pekarangan Sekolah Menengah Kebangsaan Lunas untuk balik ke rumah mereka di Padang Serai.

“Mangsa datang dari arah Lunas menuju ke Padang Serai manakala bas awam yang terlibat dalam perjalanan dari Sungai Petani ke Kulim. Secara tiba-tiba mangsa dikatakan termasuk dalam laluan bas sebelum bertembung.

"Akibat rempuhan kuat, mangsa terperosok di bahagian hadapan bas manakala anak lelakinya berjaya diselamatkan sebelum dihantar ke Hospital Kulim untuk menerima rawatan kecemasan.

"Mangsa berjaya dikeluarkan dengan bantuan anggota bomba dan dihantar ke hospital sama. Sehingga kini mangsa dan anaknya dilaporkan berada dalam keadaan stabil,” katanya.

Ghuzlan menasihatkan kepada pengguna jalan raya supaya lebih berhati-hati dan sentiasa fokus ketika memandu.

Katanya, kemalangan maut sering berlaku di jalan Batu Enam dan meminta semua penunggang motosikal dan pemandu kereta supaya memperlahankan kenderaan mereka ketika melalui jalan terbabit.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/nyaris-maut-terperosok-depan-bas-1.196281



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my