loading...

Saturday, August 31, 2013

Tertekan pedal minyak


1 September 2013
MARAN - Lima sekeluarga terselamat selepas kenderaan dinaiki merempuh sebuah kedai makan di laluan Maran-Kuantan dekat Kampung Bintang, di sini, kira-kira jam 6.30 petang kelmarin.

Menurut seorang saksi, Mohd Sallehuddin Ahmad, 36, berkata, dia yang bersendirian menikmati minum petang di kedai itu terkejut apabila kenderaan dinaiki lima beranak itu secara tiba-tiba merempuh kedai berkenaan.

Katanya, sebelum rempuhan itu, sebuah motosikal dari arah sama menghala ke Kuantan dipercayai melanggar bahagian belakang kereta tersebut.

“Keadaan itu menyebabkan pemandu kereta terbabit yang ingin memasuki kawasan letak kereta untuk berhenti di kedai ini terkejut lalu tertekan pedal minyak.

“Saya dan beberapa pelanggan lain segera membantu mengeluarkan kesemua mangsa termasuk tiga anak mereka yang masih kecil.

“Penunggang motosikal yang melanggar belakang kereta tersebut cedera ringan sebelum dibawa ke klinik kesihatan berdekatan, “katanya.

Sementara itu, wanita yang berada di tempat duduk penumpang bahagian depan kereta terbabit berkata suaminya terkejut sebaik belakang kereta mereka dilanggar secara tiba-tiba.

Menurutnya, mereka sekeluarga dari Felda Bukit Tajau dan mahu ke kedai berkenaan untuk menjamu selera dan perlanggaran berlaku ketika kenderaan mereka perlahan memasuki kawasan letak kereta.

“Saya sendiri terkejut dan panik apabila kereta kami bergerak laju ke arah meja dan kerusi sebelum merempuh dinding kedai.

“Namun saya bersyukur kami semua tidak mengalami kecederaan malah tiada pelanggan terlibat,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/lima-beranak-nyaris-maut-1.197274




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my