loading...

Monday, May 6, 2013

Tragedi di hari mengundi


kemalangan hari pilihanraya


Inalillahi wainailaihi rojiun

6 Mei 2013
Chukai: Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 meninggalkan kenangan pahit kepada satu keluarga di Kampung Banggul Kiri di sini, apabila kehilangan anak tersayang yang maut dalam kemalangan berhampiran simpang tiga Jalan Bukit Mentok menghala ke Bukit Tempurung, di sini, pada jam 9.15 malam kelmarin.




Mangsa, Syed Mohamad Arif Syed Yatim Mustafa, 16, yang cedera parah di kepala menanggung kesakitan hampir dua jam sebelum disahkan meninggal dunia ketika dirawat di Unit Kecemasan Hospital Kemaman (HK) pada kira-kira jam 10.50 malam.

Kejadian dikatakan berlaku apabila motosikal ditunggang mangsa gagal mengelak sebelum merempuh kenderaan pelbagai guna dinaiki tiga lelaki yang dalam perjalanan dari Kampung Bukit Mentok menghala ke bandar Chukai sebaik tiba di simpang tiga berkenaan.

“Mangsa yang ketika itu dipercayai menunggang secara beramai-ramai gagal mengelak daripada merempuh kenderaan pelbagai guna terbabit yang ketika itu membelok ke kanan untuk masuk ke simpang tiga berkenaan.

“Rempuhan itu menyebabkan mangsa mengalami kecederaan parah dan dikejarkan ke HK untuk rawatan kecemasan sebelum disahkan meninggal dunia selepas hampir dua jam dirawat,” katanya.


Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Che Suza Che Hitam berkata, semasa kejadian, Syed Mohamad Arif yang berasal dari Banggol Kiri, Chukai menghala dari arah persimpangan lampu isyarat Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Chukai ke Bukit Mentok dengan menaiki motosikal jenis Yahama RXZ secara berkumpulan.

“Kemalangan berlaku apabila MPV yang dinaiki tiga lelaki Cina dari arah Bukit Mentok menghala ke SMK Chukai membelok ke kanan untuk masuk ke simpang dan ketika itu motosikal melanggar kereta berkenaan.

“Akibatnya Syed Mohamad Arif tercampak ke atas jalan dan topi keledar yang dipakainya tercabut menyebabkannya cedera teruk di kepala,” katanya.

Pemandu MPV berumur 22 tahun yang berasal dari Taman Samudera, Binjai, Air Putih dan dua temannya bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan.

Jenazah Syed Mohamad Arif dituntut ahli keluarga kira-kira jam 11.30 malam untuk dikebumikan.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/terengganu/konvoi-bawa-padah-1.157329
http://mobile.hmetro.com.my/articles/Kenanganpiluharimengundi/2013/Article



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my