loading...

Monday, May 6, 2013

Tak Sempat Mengundi




Inalillahi wainailaihi rojiun

6 Mei 2013
KOTA BHARU - Dua sahabat karib tidak sempat menyempurnakan tanggungjawab mereka pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) kali ini apabila maut dalam nahas berhampiran simpang tiga Tanjung Mas di sini, awal pagi semalam.

Mereka yang terkorban ialah Mohd Arman Md Nor, 25, dari Kampung Chempaka, dan Muhammad Khairuddin Shariff Abd Rahman, 21, dari Pengkalan Chepa.

Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, kejadian berlaku pada jam 4.30 pagi, apabila kereta dipandu Mohd Arman terbabas kerana mengelak sebuah motosikal.

“Sejurus mengelak, kereta dipandu merempuh belakang sebuah kenderaan pacuan empat roda yang dipakir di tepi jalan dan melanggar pula sebatang pokok.

“Mohd Arman yang tersepit pada pintu kenderaan dikeluarkan dengan bantuan bomba. Dia bagaimanapun meninggal dunia di tempat kejadian kerana kecederaan parah di kepala dan dada sementara Muhammad Khairuddin Shariff meninggal ketika dalam perjalanan ke hospital,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Azham berkata, tiga lagi rakan mangsa, Mohd Faizol Mazeha Mohd Zin, 23, Muhammad Zulhilmie Ibrahim, 23, dan Mohamad Fairman Shamsudin, 21, hanya cedera ringan.

“Mereka berlima dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumah selepas menyertai perarakan sempena PRU13,” katanya.

Dalam pada itu, pemilik kenderaan pacuan empat roda, Muhammad Hafidz Rosli, 19, berkata, dia ketika itu sedang minum di kedai makan sebelum dikejutkan dengan rempuhan di belakang badannya oleh sebuah kereta jenis Proton Wira.

“Alhamdulillah, saya bernasib baik kerana hanya mengalami bengkak belakang badan. Masa itu saya nampak mangsa parah dan sudah tidak sedarkan diri sebelum dibantu orang ramai yang menghubungi polis dan bomba,” katanya.

Manakala Abang Arman, Mohd Azhar Mohd Nor,32, yang ditemui di perkarangan bilik mayat Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini, berkata, dia mengetahui kejadian menimpa adiknya itu 20 minit selepas kemalangan berlaku.


“Saya berkejar ke tempat kejadian dan sempat mengajar arwah mengucap. Tiada petanda pelik ditunjukkan. Arwah sangat disenangi serta penyayang dalam keluarga. Kami reda dengan pemergiannya,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/kelantan/tidak-sempat-mengundi-1.157383





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my