loading...

Friday, May 10, 2013

Mekanik maut rempuh lori




10 Mei 2013
KUALA LIPIS - Seorang mekanik maut selepas motosikal yang ditungganginya merempuh belakang sebuah lori rosak yang diletakkan di bahu jalan di Kilometer Tujuh, Jalan Lipis–Merapoh, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.45 malam itu, mangsa, Jeevananthan Subramaniam, 19, berasal dari Ladang Selbone maut di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan patah leher akibat rempuhan kuat.

Ketua Polis Daerah (IPD) Lipis, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, mangsa dipercayai dalam perjalanan dari arah Kuala Lipis menuju Padang Tengku.

Menurutnya, apabila sampai di tempat kejadian, mangsa yang menunggang seorang diri melanggar bucu kanan lori tersebut.

“Mangsa yang menunggang motosikal Honda EX5 mungkin tidak perasan ada lori rosak yang diletakkan di bahu jalan kerana kawasan itu sememangnya gelap.

“Kami dapati ada tanda amaran segi tiga diletak beberapa meter di belakang lori tetapi tidak jelas kerana segitiga itu terjatuh. Pemandu lori terbabit tiada di lokasi sewaktu kejadian,” katanya.

Dalam pada itu, Abdul Razak menasihatkan pemandu yang meletakkan kenderaan mereka di bahu jalan supaya meletakkan isyarat atau tanda yang jelas sekiranya berlaku kerosakan supaya disedari pengguna jalan lain.

Saksi kejadian diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik IPD Lipis, Sub Inspektor Abdul Rahman Yunan di talian 0139300428 untuk membantu siasatan.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/maut-rempuh-lori-1.158749




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my