loading...

Wednesday, May 8, 2013

Gara-gara membetulkan rantai basikal




8 Mei 2013
BAGAN SERAI - Seorang remaja membetulkan rantai basikal di persimpangan sebuah jalan nyaris hilang nyawa apabila hampir dirempuh sebuah lori kecil dalam kejadian sekitar jam 2.30 petang, di Taman Sri Kurau, di sini, semalam.

Mangsa, Muhammad Marzuki, 15, berkata, ketikakejadian dia dalam perjalanan pulang dari sekolah di sini sebelum memberhentikan basikalnya untuk membetulkan rantai kenderaan berkenaan yang jatuh.

Menurutnya, ketika membetulkan rantai basikal, tiba-tiba dia dikejutkan dengan bunyi rempuhan kenderaan dan kaku apabila melihat sebuah lori kecil bersama sebuah kereta yang terlibat kemalangan menuju ke arahnya.

“Saya hanya memejamkan mata dan hanya berserah kepada ALLAH agar menyelamatkan saya daripada kecelakaan tersebut,” katanya ketika ditemui, semalam.

Marzuki berkata, dia berasa lega apabila lori dan kereta yang bertembung hanya beberapa inci sahaja dari tempat die berada.

“Saya nyaris terkencing di dalam seluar dan basikal yang dipegang terlepas dari genggaman secara tiba-tiba,” katanya.

Sementara itu, Sinar Harian difahamkan kedua-dua pemandu tersebut hanya mengalami kecederaan ringan dan dirawat sebagai pesakit luar di Klinik Kesihatan Bagan Serai.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/nyaris-dirempuh-lori-kecil-1.158090


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my