loading...

Friday, May 10, 2013

Maut di Jalan Pusara



Inalillahi wainailaihi rojiun

10 Mei 2013
KUALA TERENGGANU - “Pada awalnya, saya dimaklumkan suami hanya mengalami kecederaan selepas motosikalnya dilanggar tetapi sebaik tiba di lokasi, saya lihat dia kaku di tepi jalan,” kata Rafiah Mamat, 61.

Rafiah adalah isteri Salleh Abdullah, 59, yang maut selepas motosikal ditungganginya dipercayai dilanggar dari arah belakang oleh sebuah motosikal yang ditunggang seorang remaja di Jalan Pusara, di sini, kira-kira jam 12.30 tengah hari, semalam.

Menurut Rafiah, dia hanya mendapat maklumat suaminya terlibat dalam satu kemalangan semasa sedang bersiap-siap untuk memasak di rumah di Kampung Titian Lembut, di sini.

“Jiran datang memaklumkan suami terlibat dalam kemalangan berhampiran rumah dan apabila saya tanya dia bagaimana keadaan suami, dia hanya menyuruh saya pergi sendiri ke lokasi kejadian,” katanya, semalam.

Ibu tujuh anak ini berkata, suaminya yang bekerja sebagai tukang kayu keluar rumah kira-kira jam 9 pagi untuk bersiar-siar kerana kebetulan tidak bekerja pada hari kejadian.

“Dia keluar awal tadi (semalam) dan beritahu hendak bersiar-siar. Saya yakin suami tidak akan menunggang motosikal laju kerana selama ini dia tidak pernah berbuat demikian,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin berkata, dalam kejadian itu, mangsa yang menunggang motosikal jenis Honda dipercayai dilanggar dari belakang oleh seorang remaja berusia 14 tahun yang menunggang motosikal jenis Yamaha.

“Mangsa dipercayai keluar dari simpang kiri dan pada masa sama, datang sebuah motosikal ditunggang seorang remaja dari arah Jalan Sultan Ismail menuju ke Jalan Kamaruddin dan melanggar mangsa.

“Ekoran rempuhan yang kuat itu, mangsa yang parah di kepala meninggal dunia di tempat kejadian," katanya.

Zamri berkata, penunggang remaja terbabit cedera dan patah kaki kiri dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/maut-di-jalan-pusara-1.158721



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my