loading...

Monday, May 6, 2013

Bilal maut dirempuh motosikal


Penunggang motosikal jenis Yamaha 125Z yang merempuh mangsa menghilangkan diri dan meninggalkan motosikalnya di tempat kejadian.

Inalillahi wainailaihi rojiun

6 Mei 2013
MARANG – Niat seorang bilal untuk ke surau dengan berjalan kaki selepas menikmati makan malam di sebuah kedai bertukar tragedi apabila dirempuh sebuah motosikal di Kilometer 12.5 Jalan Kuala Terengganu ke Kuantan di Rhu Renggeh, di sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 malam kelmarin itu, Taib Mohd, 70, maut di tempat kejadian akibat cedera parah, manakala penunggang motosikal terbabit juga dikatakan cedera, dan menghilangkan diri selepas merempuh mangsa.

Difahamkan sebelum nahas berlaku, mangsa yang juga pengusaha sebuah kedai hasil makanan laut di kampung itu sempat berbual dengan rakan sambil menikmati mi goreng.

Menurut pembantu kedai, Zulkefli Yaacob, 26, selepas selesai makan, mangsa bergegas ke Surau Kampung Rhu Renggeh yang terletak di seberang jalan utama.

“Saya tidak menyedari bila kemalangan berlaku dan hanya mengetahuinya apabila melihat orang ramai memenuhi lokasi kejadian,” katanya.

Sementara itu, salah seorang daripada 11 anak mangsa, Muhammad Azri, 34, berkata, bapanya menunjukkan perubahan sikap sejak awal pagi, sebelum kejadian itu berlaku apabila ke pantai berdekatan rumah kira-kira jam 6.30 pagi.

“Bapa duduk sambil termenung di pantai berkenaan dan dia juga berubah pendiam berbanding kebiasaannya," katanya.

Muhammad Azri berkata, hampir semua ahli keluarganya berkumpul di rumah pada hari kejadian untuk mengundi semalam, namun tidak menyangka kepulangan itu adalah perjumpaan terakhir dengan arwah.

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/semasa/bilal-dirempuh-lepas-makan-1.157344



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my