loading...

Wednesday, January 30, 2013

Warga emas maut dilanggar lari

Inalillahi wainailaihi rojiun

30 Januari 2013
TAPAH - Seorang warga emas maut di tempat kejadian setelah motosikal ditungganginya dipercayai dilanggar lari oleh kenderaan lain di Kilometer 331.7 Lebuhraya Utara Selatan, di hadapan kawasan Rawat dan Rehat (R&R) Tapah arah selatan.

Ketua Polis Daerah Tapah, Superintendan Som Sak a/l Din Keliaw berkata, kejadian kira-kira jam 1.15 pagi semalam menyebabkan mangsa dikenali sebagai Muhammad Musa, 66, yang juga peserta Felcra Seri Galam, Slim River, di sini maut di tempat kejadian akibat kecederaan teruk di bahagian kepala dan dalaman.

Menurutnya, mangsa yang menunggang motosikal jenis Honda Ex5 seorang diri dari arah Ipoh ke Tanjung Malim dipercayai dilanggar lari oleh sebuah kenderaan yang belum di kenal pasti.

"Akibatnya, mangsa yang mengalami kecederaan parah di bahagian dalaman dan kepala maut di tempat kejadian sebelum dihantar ke Hospital Tapah untuk bedah siasat," katanya.

Som Sak berkata, setakat ini, kenderaan yang terlibat dalam kemalangan langgar lari itu masih belum dapat dikenal pasti dan kes masih dalam siasatan.

“Kini, kami sedang mencari kenderaan yang dipercayai terlibat dalam kejadian langgar lari yang berlaku berhampiran R&R Tapah arah Selatan pada awal pagi tadi (semalam).

"Sekiranya orang ramai mempunyai sebarang maklumat kejadian boleh berhubung Pegawai Trafik di hotline IPD Tapah 05-401 5222 atau SMS rakan Cops 32728 ataupun balai-balai polis berdekatan,” katanya.

Sementara itu, jenazah telah dituntut oleh keluarganya pagi semalam

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/warga-emas-maut-kes-langgar-lari-1.126550


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my