loading...

Sunday, January 27, 2013

Perjalanan Maut ke Cameron Highlands


28 Januari 2013
HULU SELANGOR - Hasrat tiga sekawan untuk menghabiskan cuti hujung minggu di tanah tinggi Cameron Highlands tidak kesampaian apabila salah seorang daripada mereka maut dalam kemalangan.

Kejadian berlaku kira-kira jam 9.30 pagi di Kilometer 402.2 Lebuhraya Utara Selatan arah Ipoh dekat susur keluar Plaza Tol Tanjung Malim, di sini, semalam.

Rakan mangsa, Kamarul Azna Mohd Yusuf, 29, berkata, mereka yang menunggang motosikal berkuasa tinggi pada awalnya bergerak berkumpulan, namun seorang rakannya, Mohd Izrin Hafzal Mohamad, 28, lebih dahulu berada di hadapan sebelum ditemui tidak bernyawa.

“Kami pun tak tahu bagaimana dia boleh terbabit kemalangan. Tapi, ada pemandu lain nampak motosikal Mohd Izrin bergesel dengan sebuah kereta yang tiba-tiba mengubah haluan sebelum terbabas,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.

Kamarul Azna berkata, mangsa yang bekerja sebagai pengawal keselamatan telah merancang sendiri untuk bercuti ke Cameron Highlands sejak sebulan lalu, namun malang menimpanya ketika dalam perjalanan ke tanah tinggi itu.

“Mohd Izrin adalah rakan karib saya sejak kecil dan kami membesar bersama. Dia anak sulung daripada dua beradik,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affandi berkata, siasatan mendapati mangsa yang dalam perjalanan dari rumahnya di Kuang, Rawang dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas.

“Mangsa terbabas ke kanan jalan dan tercampak terkena besi pembahagi lebuh raya.

“Mangsa yang mengalami kecederaan parah maut di tempat kejadian,” katanya.

Menurutnya, mayat Mohd Izrin dibawa ke Hospital Kuala Kubu Bharu (HKKB) untuk bedah siasat.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/hajat-bercuti-tak-kesampaian-1.125610




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my