loading...

Sunday, January 27, 2013

Mertua dan menantu maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

28 Januari 2013
Menyayat hati apabila dua beranak terbunuh selepas motosikal dinaiki mereka dirempuh kereta di Kilometer 26, Jalan Seremban- Kuala Pilah, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.05 pagi itu, Abu Asan Hamid, 55, dan menantunya, Nurul Natrah Ghazali, 24, maut serta-merta akibat kecederaan parah di kepala dan badan. Ketua Polis Daerah Kuala Pilah Superintendan Azmi Abdul Rahim berkata, ketika kejadian, dua beranak itu yang menaiki motosikal jenis Honda EX5 dalam perjalanan dari Kuala Pilah ke rumah mereka di Kampung Mampas Kechil, Terachi, dekat sini. “Sebaik tiba di lokasi kejadian, motosikal mangsa dipercayai dirempuh dari belakang oleh Proton Wira dari arah sama menyebabkan kedua-dua beranak terbabit terhumban ke tengah jalan.


“Rempuhan kuat itu menyebabkan kedua-dua mangsa maut di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah di kepala dan badan,” katanya di sini semalam.

Beliau berkata, pemandu kereta Proton Wira terbabit dipercayai melarikan diri sejurus kejadian sebaik mendapati kedua-dua mangsa sudah tidak bernyawa lagi sebelum menyerah diri di balai polis Kuala Pilah, jam 11 pagi semalam.


Menurutnya, pemandu kereta terbabit ditahan untuk siasatan lanjut sebelum dibebaskan.


“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah untuk bedah siasat sebelum diserah kepada keluarga untuk urusan pengebumian.

“Kami meminta saksi kejadian supaya tampil di balai polis berhampiran atau menghubungi polis di talian 06-4842222 bagi membantu siasatan,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Mautterhumbantengahjalan//Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my