loading...

Tuesday, January 29, 2013

Vios bertembung Myvi




29 Januari 2013
ALOR GAJAH - Seorang wanita nyaris maut selepas kereta Toyota Vios yang dipandu hilang kawalan hingga memasuki laluan bertentangan di jalan Masjid Tanah - Durian Daun, berhampiran Kampung Empangan Batu, di sini, kira-kira jam 3 petang kelmarin.

Dalam kejadian itu, mangsa, Juliza Rahmat, 39, dari arah Lendu menuju ke pekan Masjid Tanah hilang kawalan sebelum bertembung dengan sebuah kereta Perodua Myvi dinaiki empat sekeluarga dari arah bertentangan.

Sumber berkata, kereta dipandu mangsa memasuki laluan bertentangan sebaik sahaja melalui satu selekoh berbahaya sebelum muncul Myvi dipercayai dalam perjalanan ke Tol Simpang Ampat.

“Akibat gagal masuk ke laluan sebenar kereta dipandu mangsa berpusing beberapa kali dan terhenti di laluan bertentangan sementara Perodua Myvi berkenaan terbabas ke kiri jalan dan merempuh tebing longkang.

“Perodua Myvi berkenaan tersangkut pada tebing longkang sebelum kesemua mangsa dibantu penduduk berdekatan keluar dari kereta,” katanya.

Sumber berkata, mangsa yang memandu Toyota Vios dilihat tergamam seketika sebelum memberanikan diri keluar dari kereta.

“Sementara mangsa empat sekeluarga tadi berada dalam keadaan sedar namun, seorang wanita dari kereta Myvi mengalami kecederaan di bahagian kepala sebelum orang awam menghubungi bantuan kecemasan.

“Wanita berkenaan mengadu sakit pada kepalanya  dan dibawa ke Hospital Alor Gajah,” katanya.

Jurucakap Hospital Alor Gajah berkata, pihaknya menerima seorang sahaja mangsa wanita yang mengadu sakit di bahagian kepala dan pemeriksaan yang dijalankan mendapati mangsa  stabil.

“Mangsa kemudiannya dibenarkan pulang sementara empat lagi mangsa dari kedua-dua buah kenderaan yang terbabit dilaporkan tidak mengalami kecederaan,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin ketika dihubungi berkata, semua mangsa dilaporkan stabil dan kes disiasat di bawah Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/dua-kereta-bertembung-1.126165



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my