loading...

Wednesday, May 11, 2011

Nyaris Rentung Dalam Lori


PARIT BUNTAR- Seorang pemandu nyaris rentung apabila lori yang dipandunya terbakar di Jalan Parit Buntar menghala Ipoh berhampiran Kampung Sungai Rawa, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.25 malam itu, Idris Jahaya, 31, dalam perjalanan dari Bukit Minyak, Pulau Pinang membawa muatan barangan plastik untuk di hantar ke kedai dan pasar raya sekitar Kuala Lumpur.

Idris berkata, sebelum kebakaran berlaku, dia menyedari ada percikan api sebaik menyalakan lampu tinggi.

“Selepas menukar ke lampu tinggi, saya nampak percikan api menyambar tempat duduk sebelah kiri, walaupun panik, saya sempat memberhentikan lori di bahu jalan dan melompat keluar,” katanya.

Idris berkata, sebaik api mula membakar kenderaannya, dia segera menghubungi balai bomba dan mengawal keadaan lalu lintas bagi mengelak kejadian tidak diingini berlaku.

Menurutnya, ia adalah insiden pertama berlaku sejak memandu lori lebih sembilan tahun.

“Walaupun tidak sempat menyelamatkan barang, saya bersyukur kerana tiada sesiapa yang cedera, kebetulan saya memandu seorang diri,” katanya.

Sebuah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Parit Buntar dikejarkan ke tempat kejadian sebaik menerima panggilan kira-kira jam 10.27 malam.

Pegawai Bomba Kanan 2, Abdul Halim Mansor berkata, hampir 90 peratus bahagian lori berkenaan musnah.

“Pihak bomba masih menjalankan siasatan lanjut, punca dan jumlah kerugian belum dapat dipastikan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my