loading...

Saturday, May 14, 2011

2 Sahabat Maut Rempuh Treler


Al-Fatihah...

KUANTAN - Perjalanan tiga rakan ke Terengganu dipercayai atas urusan perniagaan berakhir tragedi apabila kereta Mercedes Benz yang dinaiki mereka merempuh belakang sebuah lori di Kilometer 232.5 Lebuh Raya Pantai Timur dekat Kuantan, awal pagi semalam.

Dalam nahas maut kira-kira jam 5 pagi itu, seorang ahli perniagaan yang juga pemandu kereta, Muhammad Hilmy Hamzah, 34 berasal dari Kampung Alor Melaka, Pulai Chondong, Kelantan cedera parah di kepala dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.



Rakannya, Aziz Hussin, 49 dari Taman Peserai, Batu Pahat Johor yang berada di tempat duduk penumpang belakang turut terkorban dalam kejadian.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohd Jasmani Yusoff berkata, seorang lagi penumpang, Norhasni Ismail, 33 cedera parah.



Menurutnya, mangsa yang dipercayai menetap di Lembah Klang dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur menghala ke Kuantan.

“Ketika tiba di lokasi nahas, kereta yang dipandu Muhammad Hilmy dipercayai hilang kawalan lalu merempuh belakang sebuah lori treler yang bergerak perlahan kerana membawa muatan berat.

“Akibat rempuhan kuat, bahagian hadapan kereta terbabit remuk teruk manakala pemandu dan seorang penumpangnya maut di tempat kejadian,” katanya ketika dihubungi di sini petang semalam.

Mohd Jasmani berkata, mayat kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan untuk bedah siasat manakala mangsa yang cedera turut dirawat di hospital sama.

“Mayat mangsa dituntut keluarga petang semalam untuk dikebumikan di kampung halaman masing-masing.

“Punca sebenar nahas meragut dua nyawa ini dalam siasatan dan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my