loading...

Saturday, May 14, 2011

Padah Akibat Keluar Melulu


ALOR GAJAH - Tindakan seorang remaja yang keluar dari kuil secara tiba-tiba ketika bersama keluarganya mengundang padah apabila dia maut dilanggar sebuah lori muatan tiga tan di Jalan Dalong menghala ke Gadek, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 7.30 petang itu, A Yoganageswary, 15, yang juga pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Pengkalan berada di kuil berdekatan bertindak keluar secara tiba-tiba menunggang motosikal EX5 milik rakan bapanya untuk pulang ke rumah.

Bapanya, Alaho, 30-an, berkata, ketika kejadian, beliau berada di rumahnya di Taman Sebang Gemilang, dimaklumkan oleh seorang rakan yang menyatakan anaknya terbabit dalam satu kemalangan melibatkan sebuah lori.

Menurutnya, beliau tidak mengikut isteri dan anak-anaknya ke di kuil untuk menghadiri majlis keramaian.

“Saya diberitahu anak perempuan saya itu dilanggar sebuah lori tiga tan berwarna putih berdekatan� kuil tempat mereka berkumpul dan salah seorang rakan saya cuba mengejar lori berkenaan tetapi gagal,” katanya.

Alaho berkata, tindakan anaknya yang tiba-tiba keluar dengan menunggang sebuah motosikal rakannya adalah di luar dugaan kerana kebiasaan anaknya itu hanya berada di rumah setiap malam.

“Semasa keluar dari kuil, anak saya tidak memaklumkan kepada sesiapa yang berada bersamanya tetapi motosikal yang ditunggang itu menuju ke arah rumah,” katanya.

Katanya, sebelum ini, anaknya tidak pernah menunjukkan sebarang perubahan sikap dan menerima pemergian anaknya itu dengan hati yang terbuka meskipun kehilangan anak tunggal perempuan.

Yoganageswary yang juga anak sulung daripada tiga beradik itu maut di tempat kejadian apabila mengalami kecederaan parah dan mayat dibawa ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharudin ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

“Operasi menjejaki pemandu lori terbabit sedang dijalankan dan kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan saksi kejadian diminta tampil memberi keterangan atau menghubungi balai polis trafik Alor Gajah di talian 06-5563222 bagi membantu siasatan,” katanya. 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my