loading...

Saturday, May 14, 2011

Maut Yamaha Nouvo bertembung Perodua Kancil

Al-Fatihah...

KEMAMAN – Seorang penunggang motosikal maut selepas mengalami kecederaan parah pada leher apabila skuter Yamaha Nouvo yang dinaikinya bertembung dengan sebuah Perodua Kancil dalam kemalangan di Kilometer 7, Jalan Chukai – Air Putih, dekat Kampung Batu 4 Binjai, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.10 petang itu, mangsa, Ezly Noor Izuan Nordin, 30, mati di tempat kejadian selepas lehernya cedera dipercayai terkena serpihan kaca pecah cermin hadapan kereta berkenaan.

Sinar Harian difahamkan, sebaik kedua-dua kenderaan itu bertembung, mangsa yang masih bujang dan bekerja di Pelabuhan Kuantan, Pahang melambung ke bahagian cermin hadapan kereta mengakibatkan cermin kereta pecah sebelum mangsa jatuh ke atas jalan.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Abdullah Sani Salat berkata, ketika kejadian, mangsa yang berasal dari Kampung Padang Lalang, Binjai menunggang skuter dari Binjai ke Chukai.

“Kereta kancil yang dinaiki pemandu lelaki berumur 36 tahun dari Chukai-Binjai ketika itu pula mahu membelok masuk ke simpang rumahnya di sebelah kanan.

“Bagaimanapun, ketika mahu membelok berlaku pertembungan kedua-dua kenderaan ini menyebabkan mangsa mati di tempat kejadian, pemandu kereta tidak mengalami kecederaan,” katanya.

Akibat pertembungan, skuter dinaiki mangsa terputus dua kereta pula remuk di bahagian hadapan dan cerminnya pecah.

Selain cedera parah di leher, mangsa juga turut mengalami patah lengan kiri dan paha kiri.

Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kemaman untuk dibedah siasat dan hasil bedah siasat mendapati mangsa meninggal dunia disebabkan kecederaan parah pada leher.

Jenazah mangsa dituntut ahli keluarga selepas Solat Maghrib marin sebelum dikebumikan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my