loading...

Thursday, June 13, 2013

Maut dirempuh babi hutan



Inalillahi wainailaihi rojiun

13 Jun 2013
KUANTAN - Seorang bapa terbunuh manakala isteri dan tiga anaknya cedera selepas motosikal dinaiki lima beranak itu terjatuh akibat dirempuh seekor babi hutan yang tiba-tiba melintas jalan di Kilometer 21.5 Jalan Ibam–Rompin , dekat Rompin, malam kelmarin.

Dalam kemalangan kira-kira jam 8 malam itu, mangsa, Syed Abdullah Syed Ali, 32 dari Perumahan Mardi Stesen Mardi Bukit Ridan, Muadzam Shah disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim dalam kenyataannya berkata, lima beranak itu menaiki motosikal jenis Modenass Kriss dalam perjalanan dari rumah mereka menuju ke bandar Muadzam Shah.

Menurutnya, ketika tiba di lokasi kejadian, seekor babi hutan tiba-tiba melintas dari arah kanan ke kiri jalan sebelum merempuh motosikal dinaiki mangsa.

“Akibat rempuhan itu, motosikal terbabit hilang kawalan lalu terjatuh menyebabkan mangsa, isteri dan anak-anaknya tercampak ke atas jalan.

“Kemalangan menimpa lima beranak itu  disedari pengguna jalan lalu memaklumkan kepada polis,” katanya.

Mohamed Fauzi berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk bedah siasat sebelum jenazah dituntut keluarga untuk dikebumikan.

“Isteri dan tiga anak mangsa yang cedera turut dihantar ke hospital sama untuk menerima rawatan,” katanya.

Beliau berkata, hasil siasatan awal mendapati kemalangan yang meragut nyawa kakitangan Mardi itu berpunca akibat haiwan melintas dan tidak melibatkan kenderaan lain.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/maut-dirempuh-babi-1.170597
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0613&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my