loading...

Friday, December 7, 2012

Warga emas maut terbabas



 Inalillahi wainailaihi rojiun

7 Disember 2012
 KUALA KRAI - Mangsa kemalangan maut di Jalan Chenulang, dekat sini, kelmarin, Irwan Che Soh sempat menghubungi saudara-mara jauh supaya datang ke rumahnya di Rancangan Pemulihan Tanah (RPT) Chenulang pada malam kejadian.

Bapa mangsa, Che Soh Che Mat, 60, berkata, kelakuan pelik anak ketujuhnya daripada lapan beradik itu menyebabkan ramai saudara-mara datang pada hari kematiannya.

“Kawasan bilik mayat hospital dan di rumah ini kelmarin penuh dengan saudara, termasuk dari Bachok kerana malam sebelum kejadian, arwah telefon dan suruh mereka semua datang.

“Kami sendiri pun tak tahu sebab apa arwah suruh mereka datang, sebab itu ramai saudara datang menziarah jenazahnya di hospital dan di rumah,” katanya, semalam.

Irwan, 20, maut selepas motosikal ditunggangi bersama seorang rakannya terbabas, lalu melanggar sebatang pokok durian di tepi jalan itu pada kejadian kira-kira jam 10.15 pagi, kelmarin.

Nahas dikatakan berlaku ketika mangsa dan rakannya berusia 17 tahun itu, dalam perjalanan pulang selepas membeli  barang di sebuah kedai runcit di Kampung Enggong, dekat sini. Rakannya bagaimanapun tidak cedera.

Che Soh berkata, beberapa hari sebelum kejadian, Irwan berkelakuan pelik, apabila mengajak seorang lagi kawannya memancing di sungai berhampiran tanah perkuburan di kampung itu.

“Selain itu, tidak ada apa-apa perubahan lain ditunjukkan arwah sebelum kejadian,” katanya yang mengetahui kejadian menimpa Irwan ketika berada di kebun getah di tanah rancangan itu.

Solat jenazah Irwan turut dihadiri Adun Mengkebang, Abdul Latif Abdul Rahman sebelum pengebumian di Tanah Perkuburan Islam Chenulang, kira-kira jam 6.30 petang.

Al-Fatihah


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/mangsa-kemalangan-hubungi-saudara-sebelum-nahas-1.110499


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my