loading...

Friday, December 7, 2012

Anggota JPAM dirempuh



7 Disember 2012
BESUT - Seorang anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Setiu nyaris maut apabila sebuah lori muatan perabot yang terbabas merempuh kereta yang dipandunya dalam kejadian di sini dekat Permaisuri semalam.

Dalam kejadian kira-kira 7.50 pagi itu, Mat Jaeh Mohd Yatim, 42, sedang memandu kereta jenis Ford dari arah Jertih menghala ke Kuala Terengganu untuk bertugas di Kampung Besut dekat Kampung Seladang, Bandar Permaisuri.

Menurutnya, apabila tiba di tempat kejadian dia melihat sebuah lori dari arah bertentangan terbabas ke tepi kiri jalan menghala ke Jertih kemudian melanggar dua tiang elektrik.

“Pemandu lori itu hilang kawalan lalu masuk semula ke jalan raya sebelum bahagian belakang lori itu melibas bahagian tengah kereta saya.

“Ketika itu saya fikir nyawa saya dalam keadaan bahaya apabila lori itu masuk ke laluan saya namun bernasib baik kerana hanya belakang lori merempuh kereta saya,” katanya yang hanya bengkak di dahi akibat terhantuk pada pintu kenderaan.

Mat Jaeh berkata, selepas melanggar keretanya, lori dari Melaka menghala ke Kota Bharu, Kelantan itu terbalik melintang jalan di laluan Jertih ke Kuala Terengganu menyebabkan sebuah kereta Perodua Kancil yang berada di belakang keretanya merempuh lori tersebut.

Namun, dia bersyukur kemalangan itu tidak menyebabkan kecederaan parah termasuk pemandu dan kelindan lori tidak mengalami kecederaan kecuali pemandu lelaki Perodua Kancil dikejarkan ke Hospital Setiu kerana mengadu sakit badan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/anggota-jpam-nyaris-maut-dirempuh-kereta-1.110519


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my