loading...

Sunday, November 25, 2012

Pelajar kolej maut kemalangan

Inalillahi wainailaihi rojiun

25 November 2012
KUALA SELANGOR – Perjalanan pulang empat penuntut kolej swasta ke rumah sewa mereka di Bistari Jaya di sini berakhir tragedi apabila salah seorang mereka maut selepas kenderaan dinaiki terbabit kemalangan di sini, petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang, dua penumpang kereta jenis Perodua Kancil itu mengalami kecederaan parah di bahagian dada manakala seorang lagi penumpang mengalami cedera ringan.

Difahamkan, keempat-empat penuntut kolej itu menaiki kereta yang dipandu Mohd Aiman Zaidi, 18 dari Pekan Bistari Jaya sebelum terbabit kemalangan di Kilometer 5, Jalan Timur Tambahan.

Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Superintendan Muhd Taib Ahmad berkata, pemandu kereta dipercayai cuba memotong lori di depan menyebabkan kenderaan hilang kawalan dan terbabas ke arah kanan jalan.

Menurutnya, kereta dinaiki empat sahabat itu berpusing sebelum melanggar sebatang tiang elektrik yang berada di sebelah kanan jalan.

Akibat pelanggaran tersebut, Muhd Taib berkata, penumpang di bahagian belakang, Mohd Faiz Daniel Mohidzir, 18 mengalami hentakan yang kuat.

Kata Muhd Taib, mangsa yang juga anak sulung daripada tiga beradik dan beralamat di Wangsa Maju itu disahkan meninggal dunia dalam perjalanan ke klinik Bistari Jaya.

“Mangsa maut akibat kecederaan parah di bahagian dada dan tangan kiri patah. Manakala dua lagi rakannya Esmir Saad, 19, serta pemandu yang cedera teruk di bahagian dada masih mendapatkan rawatan di Hospital Sungai Buloh.

“Seorang lagi rakan mereka, Ahmad Zakuan Abdullah, 19, hanya cedera ringan dan mendapatkan rawatan sebagai pesakit luar,” katanya kepada Sinar Harian.


Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/pelajar-kolej-swasta-maut-3-cedera-kemalangan-di-bistari-jaya-1.106995




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my