loading...

Tuesday, November 27, 2012

Maut tersepit dalam Satria


Inalillahi wainailaihi rojiun

28 November 2012
BENTONG - Hasrat empat sekawan pulang ke Kuala Lumpur membawa barangan yang dibeli dari Kelantan untuk dijual tidak kesampaian apabila mereka terlibat dalam kemalangan kira-kira jam 5.15 pagi semalam.

Lebih malang lagi, seorang daripada mereka meninggal dunia dalam kejadian yang berlaku di Kilometer 1.8 Jalan Bentong-Raub, dekat sini.

Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor berkata, mangsa yang maut, Harati Husin, 32, manakala tiga rakannya cedera ringan.

Menurutnya, mereka berempat dalam perjalanan dari arah Kelantan ke Kuala Lumpur dan setibanya di tempat kejadian, kereta jenis Satria yang dipandu Harati dipercayai hilang kawalan.

“Kenderaan kemudian terbabas ke kanan jalan dan seterusnya masuk ke dalam longkang berhampiran sebuah kedai, dekat sini.

“Akibat kejadian itu, Ahmad Hafiz Mohd Noor, 22, dan Mohd Hafezzudin Che Hamid, 23, yang duduk di bahagian belakang tercampak keluar dari kenderaan menerusi cermin hadapan kereta,” katanya.

Mohamad Mansor berkata, mangsa yang maut dan penumpang hadapan, Muhd Harris Murshidi Wan Husin, 21, pula tersepit di bahagian hadapan kereta.

Katanya, Muhd Harris dan Harati terpaksa dikeluarkan oleh anggota bomba.

“Muhd Harris mengalami kecederaan di bahagian muka, manakala dua lagi hanya cedera ringan.

“Harati disahkan meninggal dunia di tempat kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Bentong sebelum dituntut keluarga,” katanya.

Beliau berkata, kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan siasatan masih diteruskan.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/kereta-dinaiki-empat-sekawan-terbabas-1.107721



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my