loading...

Monday, November 26, 2012

Maut dalam kmalangan 5 kenderaan


Inalillahi wainailaihi rojiun

26 November 2012
ALOR GAJAH - Seorang lelaki maut apabila kereta yang dipandunya merempuh belakang sebuah treler dalam kemalangan membabitkan lima kenderaan di Kilometer 216, Lebuhraya Plus, berhampiran Plaza Tol Simpang Ampat, di sini, tengah malam semalam.

Dalam kejadian itu, mangsa, Erama Sazali Mohd Samsi, 37, memandu Perodua Alza sambil ditemani isterinya, Rosniwati Rosali, 36, yang dalam perjalanan dari Sepang ke Melaka.

Menurut sumber, beberapa minit selepas kemalangan itu berlaku, sebuah Perodua Myvi pula tiba-tiba datang dan merempuh sebuah motosikal Modenas Kriss milik seorang pelajar yang datang dari arah Shah Alam menuju ke Melaka.

Sebelum itu pelajar berkenaan memberhentikan motosikalnya di lorong kecemasan untuk membantu mengawal lalu lintas akibat kemalangan pertama.

Sumber berkata, Perodua Myvi dinaiki empat warga asing itu kemudian terbabas merempuh pembahagi dan berada dalam keadaan melintang di atas lebuh raya berkenaan.

Malang tidak berbau apabila sebuah kereta Honda City dinaiki dua rakan pula gagal mengelak Perodua Myvi tersebut lalu merempuh kenderaan itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan kejadian dan kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/mobile/edisi/melaka-ns/lelaki-maut-nahas-babit-5-kenderaan-1.107195



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my