loading...

Wednesday, June 29, 2011

Terbabas Elak Lembu


MASJID TANAH - Gara-gara mengelak beberapa ekor lembu yang menghalang jalan, seorang lelaki berumur dalam lingkungan 30-an nyaris maut, apabila kereta Toyota Vios yang dipandu terbabas ke kiri jalan di Jalan Perindustrian Londang, Pengkalan Balak, dekat sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi itu, mangsa yang ingin dikenali sebagai Ah Chai, dikatakan dalam perjalanan ke kedai 7 Eleven berdekatan untuk membeli rokok dari arah Masjid Tanah ke Jalan Perindustrian Londang, bagaimanapun dia terkejut sebaik mendapati sekumpulan lembu menghalang jalan.

Ah Chai berkata, sebaik memasuki satu simpang kanan ke jalan perindustrian itu, terdapat lima ekor lembu yang menghalang jalan.

Menurutnya, dia sangat terkejut dan menyebabkan dia bertindak mengelak haiwan itu ke kanan jalan.

“Disebabkan panik, saya gagal menekan brek kereta dan terus meredah jalan berumput sebelum kereta saya merempuh tembok penghadang jalan dan tersangkut pada parit besar di situ menyebabkan depan kereta saya remuk.

“Saya bernasib baik kerana kereta terhenti disebabkan ada tembok penghadang itu dan tayar tersangkut pada longkang besar, jika tidak sudah pasti saya merempuh pintu kedai di hadapan apabila gagal mengawal kenderaan tadi,” katanya.

Saksi kejadian yang ingin dikenali sebagai Yasin, 35, berkata, dia dan seorang rakannya menyedari kereta mangsa tersangkut di penghadang jalan ketika mereka hendak ke kedai 24 jam itu untuk membeli barang.

Menurutnya, mereka yang menaiki motosikal terus berhenti di hadapan kenderaan itu dan berasa hairan kenapa ia diparkir sedemikian.

“Ketika itu, baru saya sedar ada seorang lelaki tersandar dalam kereta dan tidak keluar walaupun tidak tersepit. Dia mungkin ketakutan jika diapa-apakan serta terdapat darah pada mukanya.

“Apabila melihat kami ada di situ dan bertanyakan keadaannya, baru dia bertindak keluar dan menghubungi keluarganya yang tiba tidak berapa lama selepas itu. Beberapa pengguna jalan lain turut berhenti untuk membantu,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my