loading...

Thursday, June 30, 2011

Lima Beranak Tersepit Dirempuh Bas


PADANG SERAI - Lima beranak yang menaiki sebuah kereta Kancil cedera parah apabila dirempuh sebuah bas kilang di hadapan Taman mahsuri di Jalan Bagan kira-kira jam 10 malam kelmarin.

Ketua Polis Trafik Kulim, Asisten Superintendan Ismail Ayob berkata, kereta mangsa dari arah Tasek Gelugor menuju ke Padang Serai.

Katanya, kereta mangsa berhenti untuk masuk ke selekoh sebelum dirempuh bas berkenaan dari arah belakang. Akibat rempuhan kuat, kereta mangsa berpusing sebelum dirempuh sebuah kereta Wira dari arah bertentangan dan mengakibatkan semua mangsa tersepit dalam kereta.

“Bomba terpaksa mengeluarkan kesemua mangsa dan berjaya dikeluarkan dari kereta yang remuk.

“Bagaimanapun seorang daripada mangsa yang juga kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun meninggal dunia ketika dalam perjalanan untuk mendapatkan rawatan kecemasan di Hospital Kepala Batas,” katanya.

Menurutnya, polis menerima pelbagai laporan dan dari siasatan yang dijalankan, polis mendapati punca kemalangan disebabkan rempuhan awal bas terlibat terhadap kereta Kancil mangsa. Selepas sejam kemalangan berlaku, polis menerima laporan bas kilang yang terlibat terbakar.

Orang ramai yang ada di tempat kejadian berkata, bas itu mungkin dibakar oleh kumpulan yang tidak berpuas hati dengan kemalangan itu sehingga mengakibatkan seorang kanak-kanak maut.

Sumber: http://www.sinarharian.com.my/sh/utr/content/story9243975.asp

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my