loading...

Monday, June 27, 2011

Garisan Jalan Mersing – Endau Perlu Dicat Semula


MERSING - Jalan utama menuju Mersing – Endau berhampiran persimpangan lampu isyarat Siapu di sini menimbulkan kekeliruan kepada pengguna jalan raya berhubung laluan berikutan keadaan garisan pembahagi jalan yang hampir tidak kelihatan.

Pengguna jalan raya, Amri Yahya,30, berkata, laluan yang tidak mempunyai pembahagi jalan mengundang pelbagai masalah kepada pengguna terutamanya pada waktu malam.

Menurutnya, keadaan itu sedikit sebanyak menimbul kekeliruan kepada pengguna yang sering menggunakan lalu

“Hanya sedikit sahaja yang kelihatan pembahagi garisan jalan perkara ini menimbulkan masalah kerana laluan ini adalah laluan utama menuju ke Endau Rompin”, katanya.

Justeru itu, kerja-kerja membuat dan mengecat semula garisan jalan perlu dilakukan n segera dan berharap pihak berkenaan mengambil tindakan sepatutnya.

“Keadaan itu agak membimbangkan pada pengguna walaupun terdapat kemudahan lampu jalan raya.

“Dengan adanya garisan pembahagi jalan yang jelas, ia dapat memudahkan pengguna semasa waktu malam ketika memotong kenderaan lain,” katanya.

Katanya, tindakan segera perlu dalam usaha kerajaan menyediakan kemudahan awam dengan sempurna untuk keselamatan semua pihak seterusnya tidak mendatangkan risiko kemalangan.

Selain itu, garisan di bahu jalan turut tidak kehilangan yang pastinya menyukarkan pengguna untuk memberhentikan kenderaan sekiranya berlaku sebarang kecemasan.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my