loading...

Sunday, December 15, 2013

2 pelajar tingkatan lima maut


16 Disember 2013
JEMPOL - Dua remaja maut manakala seorang lagi cedera parah selepas motosikal yang ditunggang mereka secara berasingan bertembung di Kilometer 7 Jalan Bahau - Juasseh, dekat sini, awal pagi semalam.


Kejadian berlaku kira-kira 3.15 pagi itu dikatakan membabitkan dua kumpulan motosikal.

Difahamkan, kumpulan pertama menghala ke arah Juasseh, manakala kumpulan satu lagi menghala ke Bahau.

Ketua Polis Daerah Jempol, Superintendan Hamzah Alias berkata, hasil siasatan awal mendapati mangsa, Nur Aiman Hakimi Nordin, 18, yang menunggang motosikal jenis Honda EX5 datang dari arah Juasseh cuba memotong kumpulan rakan-rakannya.

Bagaimanapun, ketika itu, katanya, motosikal jenis Suzuki dan Yahama yang ditunggang Tan Eng You dan Teo Xiong Fu, kedua-duanya berumur 18 tahun datang dari arah bertentangan.

"Kedua-dua mangsa tidak dapat mengelak dan berlaku pertembungan sehingga menyebabkan semua mangsa tercampak ke laluan sebelah jalan Bahau - Juasseh," katanya di sini, semalam.

Hamzah berkata, akibat pertembungan itu, mangsa, Nur Aiman meninggal dunia di tempat kejadian dan Eng You pula maut ketika dalam perjalanan ke Hospital Jempol.

“Manakala seorang lagi mangsa, Xiong Fu cedera parah di bahagian badan dan kini sedang menerima rawatan lanjut di Hospital KPJ, Seremban. Mangsa yang maut cedera parah di bahagian kepala dan badan,” katanya.

Hamzah berkata, punca sebenar kejadian masih dalam siasatan dan kes ini disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Kedua-dua yang maut dibawa ke Hospital Jempol untuk proses bedah siasat sebelum dituntut keluarga masing-masing tengah hari, semalam.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/semasa/motosikal-bertembung-dikatakan-babit-dua-kumpulan-1.230970
http://www.kosmo.com.my





1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my