loading...

Friday, December 20, 2013

Melekat bawah lori tanah



21 Disember 2013
PARIT BUNTAR – Berpantang maut sebelum ajal!  Seorang penunggang motosikal cedera parah walaupun motosikalnya ‘melekat’ di bawah lori tanah dalam satu kejadian di Kilometer 123, Jalan Ipoh-Butterworth berhampiran Kampung Kedah di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu, mangsa berusia 20an patah di kedua kakinya setelah terperosok bersama motosikalnya ketika lori bermuatan tanah merah sedang membelok masuk ke sebuah simpang.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan berkata, siasatan mendapati penunggang motosikal terbabit dipercayai cuba memotong beberapa kenderaan di lorong kiri sebelum gagal mengelak sebuah lori yang sedang membelok.

“Penunggang motosikal terbabit gagal menekan brek lalu terperosok di bawah lori terbabit. Penunggang berkenaan dipercayai mengalami kecederaan serius pada bahagian kaki.

“Lelaki terbabit berjaya dikeluarkan dengan bantuan Bomba dan Penyelamat serta orang awam yang membantu sebelum di bawa ke Hospital Parit Buntar untuk mendapatkan rawatan kecemasan,” katanya.

Sementara itu, seorang saksi, Din Ishak, 29, berkata, dia terkejut mendengar bunyi dentuman kuat di jalan ketika dia sedang membaiki motosikal di bengkel berhampiran.

“Saya perasan kelibat penunggang terbabit yang cuba memotong secara melulu di bahagian kiri jalan. Tidak sampai seminit, saya terdengar bunyi brek dan orang ramai mengerumuni lori terbabit.

“Saya bersama pelanggan kemudian menghubungi talian kecemasan. Kalau diikutkan cara kemalangan itu, kami fikirkan penunggang mungkin tidak bernasib baik,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/melekat-bawah-lori-tanah-1.232739



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my