loading...

Wednesday, December 18, 2013

Cucu merangkak keluar


18 Disember 2013
REMBAU – “Saya bergegas ke jalan utama sebaik mendengar bunyi dentuman kuat dan melihat dua cucu mangsa sedang merangkak keluar dari kereta yang terbabas serta terbalik di dalam longkang,” luah saksi kejadian, Syafini Ahmad, 24, ketika ditemui di lokasi kemalangan kilometer 20, Jalan Seremban-Tampin, lewat petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 6.45 petang itu, mangsa, Sapiah Maulud, 63, tersepit selama 15 minit dalam kereta yang terbalik, manakala dua cucunya berusia 12 dan 10 tahun berjaya merangkak keluar dari pintu kereta yang terbuka.

Menurut Syafini, ketika kejadian dia sedang berada di bengkel membasuh kereta dan segera ke lokasi  kemalangan serta membantu membawa dua cucu mangsa berlindung di lokasi yang lebih selamat berdekatan bengkel berkenaan.

“Manakala, wan mereka (Sapiah) tidak boleh keluar susulan tersepit dan anggota bomba mengambil masa kira-kira 10 minit bagi membawa mangsa keluar dari kereta yang sudah terbalik di dalam longkang berkenaan.

“Memang terkejut dan cemas lebih-lebih lagi bunyi dentuman sangat kuat dan kemalangan juga begitu dekat dengan lokasi bengkel membasuh kereta ini. Mujur orang awam yang berada di sini pantas menghulurkan bantuan kepada mangsa yang terlibat,” katanya.

Sementara itu, Sapiah berkata, ketika kejadian dia dalam perjalanan pulang dari rumah anaknya di Seremban menuju ke arah Rembau, namun keretanya terbabas sebelum terbalik ke dalam longkang.

“Saya tersepit dan hanya berjaya dibawa keluar oleh anggota bomba. Mujur cucu saya berjaya keluar dari kereta Proton Saga yang terbalik ini.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/cucu-merangkak-selamatkan-diri-1.231615



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my