loading...

Friday, December 20, 2013

Dua beradik maut



Inalillahi wainailaihi rojiun

21 Disember 2013
TAMPIN – Dua beradik maut selepas mengalami kecederaan parah susulan motosikal yang dinaiki bertembung dengan pacuan empat roda dari arah bertentangan di Kilometer 7, Jalan Air Kuning Selatan-Sungai Dua, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.20 petang itu, kedua-dua beradik berkenaan, Muhammad Syawal Noor Arzeme, 14, pelajar Sekolah Menengah Rendah Agama (SMRA) Repah dan adiknya, Nur Umi Umairah Noor Arzeme, 11, murid  Sekolah Kebangsaan (SK) Sungai Dua, melambung dan jatuh di bahu jalan.

Saudara mangsa, Saliha Abd Ghani, 46, berkata, sewaktu kejadian, dua beradik itu dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Sungai Dua setelah selesai membantu keluarga di kebun getah.

“Jam dua sebelum kejadian, arwah (Umi) telefon anak saya. Kata anak saya, Umi nak tidur di rumah kami."

Menurut Saliha, Nur Umi memang rapat dengan anak bongsunya, Nor Asmira Atiqah Jamri, 11.

"Tapi sejak cuti sekolah mereka jarang bertemu," katanya ketika ditemui di perkarangan Bilik Mayat Hospital Tampin (HT), dekat sini, kelmarin.

Tambahnya, minggu lalu, arwah ada menyatakan keinginan untuk berjumpa Nor Asmira Atiqah kepada ibunya.

"Arwah sangat gembira sebab dapat jumpa dan tidur rumah kami. Tapi malangnya hasrat itu tidak kesampaian," katanya.

Untuk rekod, dua beradik berkenaan merupakan anak pertama dan kedua daripada empat beradik.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, berdasarkan siasatan awal, motosikal jenis Yamaha Ego yang dinaiki dua beradik berkenaan cuba memotong kenderaan lain dan masuk ke laluan bertentangan.

“Bagaimanapun, dalam masa yang sama datang sebuah pacuan empat roda jenis Toyota Hilux dari arah bertentangan dan berlaku rempuhan.  Kedua-dua mangsa melambung ke bahu jalan.

“Motosikal mangsa diheret sejauh 20 meter oleh pacuan empat roda berkenaan yang dipandu seorang lelaki berusia 28 tahun, sebelum terbabas masuk ke dalam semak di kiri jalan.  Kedua-dua mangsa maut di tempat
kejadian," katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/dua-beradik-maut-kemalangan-1.232711



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my